Broeckaert, Colette

485. LENS NA SPINOZA. Photography. A Group Show in three parts. Part One : David Bruneel, Colette Broeckaert, Sébastian Bonin. 18 January – 8 February 2015.

554. ALL YOU NEED IS THE LAVATORY. First edition of a set of two projects. 26 november – 31 december 2018. Group Show with Antoine Van Impe, Bart Lodewijks, Bob Van de Putte, Colette Broeckaert, Evelyne Van Overbeke, Evelin Brosi & Elvis Bonier, Jan Op de Beeck, Jasper Rigole, Kasper Andreasen, Kasper Bosmans, Liesbeth Henderickx, Lore Smolders, Nikolaas Demoen, Ode de Kort, Oona Libens, Sébastien Conard, Veerle Beckers. txt 17 artists 17 hosts 17 guests/ A group show with 17 artists. Each artist participates as host of one of the other artists and is likewise guest of one of the other artists. The host could be seen as the passive conglomerate, the guest as intruder, as invité(e), invited to discuss the work of his/her host and point a favourite object - or work - or item, taking advantage of the fact that he or she is the active character in a meeting of two persons who know each other or don't. Croxhapox won't interfere in the process of meeting, talk and choice. The result of these 17 encounters makes the presentation.

Redactioneel: Anoniem eerste helft 21ste eeuw, een uitgave van het balanseer. 2013. Colette redigeert de tekst.
crox-card 133. Dingen met een gat in #8 (2015). 2016.

crox-card 133 cb.jpeg 133
crox-card 000. Ondertussen in het zuiden (2016). 2016 colofonisch extra: Was het ministerie in beraadslaging? Het ministerie was in beraadslaging.

598. Colette Broeckaert & Inge van den Kroonenberg. Part of The Third Landscape, a production curated by Anyuta Wiazemsky Snauwaert & Samira El Khadraoui. 2019. Sound installation at Zilverhof 34. txt In 1949 werd in Amerika protest aangetekend tegen de in die jaren fel opkomende muzak. Meer bepaald kwam er protest tegen het nieuwe 'Music as you ride'-programma, waarbij radio-uitzendingen werden afgespeeld in het openbaar vervoer (bussen en treinen) in Washington DC. Voor de tegenstanders betekende deze constante stroom aan achtergrondmuziek en publieke aankondingigen een inbreuk op hun recht op stilte, en daarmee op de fundamentele (keuze)vrijheid van de passagiers. De klacht werd initieel verworpen, waarop in 1951 de zaak naar de rechtbank ging (District Court), maar slechts ten dele werd verhoord (aankondigingen in de publieke ruimte werden veroordeeld, maar het afspelen van muziek niet). In 1952 volgde het Hoger Beroep (Supreme Court), waar de klacht geheel werd verworpen. Dit protest tegen geluidsoverlast, dat een eerste juridische zaak in haar soort was (althans in Amerika), werpt in deze door muziek en geluid gebombardeerde tijden uiterst actuele vragen op.
Van 3 tot 17 november palmen Colette Broeckaert en Inge van den Kroonenberg de ramen van Zilverhof in. Terwijl de kern van de rechtszaak van 1951 te lezen is, worden tegelijk de ramen tot drager van geluid getransformeerd.